Nihongo no Kurasu

09 abril 2007 às 12:56
[POSTAGEM EM PORTUGUÊS NOS COMENTÁRIOS]

Helloooooooo! \o/~
Try to discover what I'm listening right now? Tchan Tchan Tchan Tchaaaaaannnn!

Do As Infinity ~ Honjitsu WA Seiten NARI

Yeah! Sometimes can seem that I ONLY hear DAI songs... But isn't like this. ^^ Do As Infinity is always in my playlist, but I hear other artists ((from Brazil and International too)). I hear other names of JMusic like SNoW, YUI, Younha, JUNE, Utada Hikaru, Gazette, L'arc~en~Ciel, HIGH and MIGHTY COLOR, ORANGE RANGE, Dir en grey, Nightmare, ELLEGARDEN, UVERworld and more. ^^ I think only one band of my "old rock times" staid in my preferences: Evanescence. And Brazilian music? Hm...: Ana Carolina, Roupa Nova, Adriana Calcanhoto, Belchior, Engenheiros do Havaí and... I reallt don't remember much more artists ^^ but I think there are some more...

Music... Music... I Love music xD~
But GOOD music. Not any music. But with high quality.
And Do As Infinity HAVE the BEST quality! ^___^
Well... Let's go to the Topic's Title:

I'm learning JAPANESE! *____* I really wanted it ((very much)) and now it's a dream that will come true. I have a friend ((Alex)) that lives in Nova Friburgo in Rio de Janeiro's state; he does a japanese course with his Sensei. He only say good things about she and she is his japenese's teacher by few years ago. So... Alex is learning japanese's language ((called Nihongo in Japanese)), and... HE IS TEACHING ME TOO! \o/

We started to send letters one to the other and he is making japanese lessons for me. I receive his letters and praticate everyday to learn everything and know a new language. And... Nihongo is F.A.N.T.A.S.T.I.C! In the lessons he draws for me and put some words in japanese, explain everything, do esercises, examples, give me notions of "how to say this" and "how to do not use this". That's perfect! ^^

Now I know many words that I didn't few months ago. I know some articles and particles and... Waaaaa~ Japanese is complex but is fabulous. And learn with Alex's Jokes... Is the BEST! xDDD~ Alex: I need to say ARIGATOU for you! I'm really VERY grateful by you be teaching me something you know about japanese. Arigatou, tomodachi-san! *___*

Well...
Now I gotta say good-bye! o/~
Ja ne... ^^

1 Responses to Nihongo no Kurasu

  1. VSam Says:

    Oláááááá! \o/~
    Adivinha o que eu estou ouvindo agora? Tchan Tchan Tchan Tchaaaaaannnn!

    Do As Infinity ~ Honjitsu WA Seiten NARI

    Algumas vezespode parecer que eu SÓ escuto DAI... Mas não é bem assim ^^ Do As Infinity está sempre na minha playlist, mas eu escuto música de outros artistas ((brasileiros e Internacionais também)). Escuto outros nome da JMusic como SNoW, YUI, Younha, JUNE, Utada Hikaru, Gazette, L'arc~en~Ciel, HIGH and MIGHTY COLOR, ORANGE RANGE, Dir en grey, Nightmare, ELLEGARDEN, UVERworld e mais. ^^ Eu acho que apenas uma banda dos meus velhos tempos de rockeiro continua nas minhas preferências: Evanescence. E música Brasileira? Hm...: Ana Carolina, Roupa Nova, Adriana Calcanhoto, Belchior, Engenheiros do Havaí e... Eu realmente não me lembro de mais artistas ^^ mas eu acho que existem alguns outros...

    Música... Música... Eu Ano música xD~
    Mas BOA música. Não qualquer música. Mas de qualidade.
    E Do As Infinity tem a MELHOR qualidade! ^___^
    Bom... Vamos ao Título do Tópico:

    Estou aprendendo JAPONÊS! *____* Eu realmente queria isso ((muito MESMO)) e agora isso é um sonho que vai se tornar realidade. Eu tenho um amigo ((Alex)) que mora em Nova Friburgo no Rio de Janeiro; ele faz curso de japonês com a professora dele. Ele só diz coisas legais sobre essa professora dele há algum tempo. Então... Alex está aprendendo o idioma japonês ((chamado de Nihongo em japonês)), e... ELE ESTÁ ME ENSINANDO TAMBÉM! \o/

    Nós começamos a enviar cartas um para o outro e ele está fazendo as lições de japonês pra mim. Eu recebo as suas cartas e, praticamente todos os dias eu pratico pra poder aprender tudo e conheçer esse novo idioma. E... Nihongo é F.A.N.T.Á.S.T.I.C.O! Nas lições ele desenha pra mim e coloca algumas palavras com a grafia japonesa, explica tudo, me faz exercícios, exemplos, me dá noções de "como dizer isto" e "como não devo usar tal coisa". É perfeito! ^^

    Agora eu sei algumas palavras que não sabia há alguns meses atrás. Eu sei alguns artigos e particulas e... Waaaaa~ Japonês é complexo porém fabuloso. E aprender com as piadinhas do Alex... É o MELHOR! xDDD~ Alex: eu preciso te dizer ARIGATOU! Eu sou realmente MUITO grato por você estar me ensinando alguma coisa que você sabe sobre Japonês. Arigatou, tomodatchi-san *___*

    Bem...
    Agora eu preciso dizer tchau-tchau o/~
    Ja ne... ^^

[ stand up! jweick ] | Powered by Blogger | Entries (RSS) | Comments (RSS) | Designed by MB Web Design | XML Coded By Cahayabiru.com Distribuído por Templates